Od:                                  Peopledrive Lucie Chudobová <info@peopledrive.cz>

Odesláno:                       čtvrtek 14. února 2019 13:48

Komu:                             tereza.necasova@peopledrive.cz

Předmět:                        Peopledrive Jobsletter 02/2019 - pohovor levou zadní - V. díl

 

 

Logo Peopledrive

 Jobsletter 02/2019

 

Tým Peopledrive

Novinky pro Vás

S únorovým jobsletterem se vracíme zpátky k tématu klasických pracovních pohovorů. V tomto vydání naší série "Pohovor levou zadní" se podíváme blíže na téma otázek. Vysvětlíme, čím se personalisté řídí a jak toho využít na své cestě za vysněnou prací. Chcete si vyzkoušet pohovor "nanečisto"? Napište nám na info@peopledrive.cz. Otevřené pozice najdete jako vždy ZDEA taky se musíme pochlubit, že první novoroční předsevzetí jsme si už splnily a můžete nás kromě Facebooku a LinkedInu sledovat také na Instagramu! Držíme palce, ať se Vám ta Vaše předsevzetí a sny daří plnit s chutí a elánem po celý rok!

 

 

Aktuálně hledáme 

 

 

Naše poradna

Pohovor levou zadní - V. díl - A ZASE TY OTÁZKY

Když jsme v zářijovém jobsletteru probírali typy otázek, jako první typ jsme zmínili kompeteční otázky, kterými si personalista ověřuje určitou kompetenci na příkladech z Vaší profesní historie. Na následujících řádcích bychom Vám do větší hloubky chtěli přiblížit, jak takový kompetenční rozhovor může probíhat. Vezmeme si na pomoc tzv. model STAR, který vyjadřuje 4 fáze, které personalista v rámci rozhovoru s Vámi sleduje:

 

1. "S" jako SITUATION, tedy SITUACE

  • Úvodní otázkou po Vás bude personalista chtít zavzpomínat na nějakou klíčovou situaci, ve které budete schopen prokázat sledovanou kompetenci. Je jasné, že personalista Vám neprozradí přímo, na jakou kompetenci se ptá, mnohdy to může být kombinace vícero kompetencí, občas není ani jasné, kam přesně se rozhovor stočí, a tak personalista směřování upravuje za chodu. 
  • Můžete očekávat otázky typu: Kdy jste naposledy zažil/a skutečně nepříjemnou situaci s klientem? Za co Vás Váš manažer v posledním roce pochválil? Co považujete za své nejtěžší manažerské rozhodnutí? ... Popište mi, o co šlo ... Řekněte mi o tom více ...

2. "T" jako TASK, tedy ÚKOL

  • Dále se bude rozhovor stáčet k těmto otázkám - Co bylo Vaším úkolem? Jaké jste měl/a zadání? Jaký jste si stanovil/a cíl / plán? Jaká na Vás byla kladena očekávání? ...

3. "A" jako ACTION, tedy AKCE

  • Možná se na toto téma automaticky rozpovídáte sami. Pokud ne, můžete počítat s otázkami typu: Jak jste postupoval/a? Jaké varianty jste zvažoval/a? Jaká úskalí jste zažil/a a jak jste se s nimi vypořádal/a?

4. "R" jako RESULT, tedy VÝSLEDEK

  • Aneb jak to všechno dopadlo a jaký jste měl/a na výsledku podíl Vy.
  • Případně můžete očekávat také otázku na to, jak byste to řešil/a nyní, jak to zpětně hodnotíte a jaký dalšího vývoj v dané oblasti jste od té doby udělal/a?

S personalistou, který byl jel přesně od bodu 1. do bodu 4., se zřejmě nepotkáte, fáze se často prolínají, něco řeknete Vy sami, na něco se doptává personalista v průběhu a třeba i skokově z tématu na téma. Model STAR je však velmi dobrá pomůcka pro Vaší domácí přípravu před pohovorem. Doporučujeme připravit si min. 3 "hvězdičky", tedy klíčové situace z Vaší praxe, ve kterých jste uplatnili ony sledované kompetence. Přejeme hodně zdaru!

 

Zůstaňte s námi v kontaktu přes sociální sítě

Twitter   Facebook   Google+

 

Jaká témata Vás zajímají? Napište nám!

Tento e-mail je obchodní sdělení. Informace o provozovateli ZDE.

 

Tento email byl odeslán na adresu tereza.necasova@peopledrive.cz.

Odesilatelem je Peopledrive Lucie Chudobová, info@peopledrive.cz

Z odběru se můžete odhlásit.

 

S radostí doručeno díky aplikaci SmartEmailing

Antispam pravidla



tiny image