Od:                                  Peopledrive Lucie Chudobová <info@peopledrive.cz>

Odesláno:                       úterý 18. února 2020 15:25

Komu:                             tereza.necasova@peopledrive.cz

Předmět:                        Peopledrive Jobsletter 02/2020 - Jirka si zvyká v nové práci

 

 

Logo Peopledrive

 Jobsletter 02/2020

 

Zapojte se do našeho projektu #runwithus

Novinky pro Vás

Dobrý den, Terezo, opět Vám přinášíme čerstvou dávku otevřených pozic a k tomu článek na téma adaptace ve zkušební době. V lednovém vydání jsme Vám představili Jirku, kterého budeme v následujících měsících provázet na jeho cestě zaměstnananeckým poměrem. Čeká jej několik milníků a výzev, se kterými bude potřebovat poradit. Minule jsme psali o tom, co Jirku čeká, než nastoupí do práce, a tentokrát mu chceme předat naše zkušenosti na téma, jak úspěšně zvládnout první týdny v nové firmě, na nové pozici a s novými kolegy. Přejeme Vám příjemné čtení a úspěšný únor!

 

 

Aktuálně hledáme 

PRAHA

 

 

 

Do hlubin zaměstnancovy duše

JIRKA SI ZVYKÁ... aneb "zkušebková" adaptace

Náš Jirka podepsal smlouvu a od února pracuje jako obchodně technický referent v české výrobní společnosti. Má za sebou první dny v práci a ze všech informací už se mu slušně točí hlava. Co může udělat pro to, aby první týdny ustál co nejlépe?

 

Jirko, poradíme Ti, co se osvědčilo nám i u našich klientů:

  • Buď zvídavý, hodně se ptej, pozoruj a zajímej se, nejen o svoji náplň práce, ale i o firmu jako takovou, její kulturu, příběhy lidí. První týdny jen nasávej informace, nehodnoť a nedělej předčasné závěry. Občas jsou nováčci duchem ještě u předchozího zaměstnavatele a komentáře "my jsme to u nás dělali tak a tak" je zbytečně prozradí. "My" už je teď nový zaměstnavatel.
  • Pokud to je možné, podívej se do výroby a jiných klíčových oddělení, se kterými budeš spolupracovat. Někdy zaměstnavatel nabízí několikadenní kolečko po firmě, aby nováček pochopil, jak firma uvnitř funguje a co jí vlastně "živí".
  • Mohl by se Ti hodit tzv. "buddy", neboli zkušený kolega, který bude Tvým parťákem pro první dny a týdny a seznámí Tě s chodem oddělení a klíčovými lidmi. Ptej se na personálním oddělení, nebo svého nadřízeného, kdo by to mohl být.
  • Postupně by ses měl potkat se svými klienty, minimálně těmi klíčovými, a to ideálně v doprovodu svého předchůdce, nebo nadřízeného. Důkladně se připrav a zjisti si předem maximum informací. První dojem znamená hodně.
  • Dělej si poznámky - tolik podceňovaná, ale velmi důležitá drobnost - vytvoř si nějaký jednoduchý systém zápisu a kategorizace dat tak, aby ses k poznámkám mohl vracet, přiřazovat jim prioritu apod. A taky nikoho nebaví vysvětlovat věci třikrát. Zatímco zaškolovaný se v množství informací ztrácí, školitel si moc dobře pamatuje, že to říká už podruhé.
  • Některé firmy jsou ochotné poskytnout nováčkovi sepsané procedury a předpisy předem k nastudování. Zvláště nastupuješ-li na pozici nad úrovní svých současných dovedností, může se ušetřený čas hodit. A taky uděláš dobrý dojem!
  • Budování vztahu s nadřízeným patří k těm nejdůležitějším aspektům zkušební doby. Běž tomu naproti a mysli na to, abyste se pravidelně bavili o svých očekáváních. Na začátku je potřeba vyjasnit si náplň práce a cíle zkušební doby. Ideální je mít výstupy potvrzené i písemně, ať se k nim můžete průběžně vracet.
  • Nastavení vzájemných očekávání a další rozvoj vztahu platí samozřejmě i v případě kolegů a případně podřízených. Není od věci to doplnit společným obědem, posezením po práci či přímo nějakou seznamovací teambuildingovou akcí.
  • Každá firma má nastavený adaptační proces nováčků jinak. Někde to probíhá neřízeně tzv. "hozením do vody", jiné firmy - často větší a mezinárodní - mají přímo popsané procedury s určenými rolemi a cíli. Ať už tak nebo tak, jak to bude probíhat, záleží i na Tvé vlastní inciativě a chuti, tak směle do toho!

Chcete se poradit o jiných tématech z oblasti pracovního poměru či seberozvoje? Kontaktujte nás přes naší poradnu nebo na info@peopledrive.cz. Mnoho úspěchů!

 

     Zůstaňte s námi v kontaktu přes sociální sítě

Twitter   Facebook   Google+

 

Jaká témata Vás zajímají? Napište nám!

Tento e-mail je obchodní sdělení. Informace o provozovateli ZDE.

 

Tento email byl odeslán na adresu tereza.necasova@peopledrive.cz.

Odesilatelem je Peopledrive Lucie Chudobová, info@peopledrive.cz. Tento e-mail je podle zákona obchodním sdělením.

Z odběru se můžete odhlásit.

 

S radostí doručeno díky aplikaci SmartEmailing

Antispam pravidla



tiny image