Od:                                  Peopledrive Lucie Chudobová <info@peopledrive.cz>

Odesláno:                       úterý 12. března 2019 15:54

Komu:                             tereza.necasova@peopledrive.cz

Předmět:                        Peopledrive Jobsletter 03/2019 - pohovor levou zadní - VI. díl

 

 

Logo Peopledrive

 Jobsletter 03/2019

 

Tým Peopledrive

Novinky pro Vás

„Když si na nás Slunce posvítí z jiného zorného úhlu, je tu jaro.“, řekl rumunský básník Valeriu Butulescu. Přejeme Vám, ať jarní inspirace posvítí na všechno, pro co žijete a co Vás baví. Dosud jsme se v naší edici "Pohovor levou zadní" věnovali především otázkám, tentokrát se na problematiku podíváme z druhé strany. Poradíme Vám, jak odpovídat, na co si dát pozor a jak získat čas. Kompletní přehled otevřených pozic u našich klientů najdete jako vždy ZDE

 

 

Aktuálně hledáme 

PRAHA         

 

 

Naše poradna

Pohovor levou zadní - VI. díl - JAK ODPOVÍDAT

Od září loňského roku se každý měsíc věnujeme určitému tématu z oblasti pracovních pohovorů. Doposud jsme prošli strukturu pohovoru, typy otázek, kompetenční otázky do většího detailusebeprezentaci, assessment a development centra. Nyní se zaměříme na to, jak na otázky personalisty či manažera odpovídat. Zde je několik pravidel a postřehů z praxe, které jsme sesbírali od všech našich konzultantů

  • Odpovídejte na to, na co jste dotázáni, častým nešvarem je odbíhání od tématu, přidávání zbytečné "omáčky" a zabíhání do nepodstatných detailů. 
  • Vnímejte, jak Vaši odpověď přijímá druhá strana, a případně se zeptejte, zda je to pro ni takto dostačující, nebo zda potřebuje více detailů. Ukažte spolupráci a zájem na tom, aby Vám porozuměli.
  • Mluvte v "ich" formě a o tom, co byla Vaše role. Uchazeči často nevědomky skáčou do množného čísla a pro personalistu je pak těžké odlišit, co byla právě Vaše úloha a podíl na výsledku. Opakuje-li se to často, můžete vzbudit dojem, že se schováváte za tým, nebo se naopak neumíte prodat.
  • "Ich" forma Vám navíc pomůže, hovoříte-li o citlivých tématech typu nespokojenost s nadřízeným či jiná dilemata v práci. Je vždy lepší mluvit o tom, jak jsem se cítil/a já a co jsem očekával/a, než se rozpovídat o tom, co oni dělali špatně. "Já" jazykem také vyjadřujete uvědomění si svých potřeb, motivace i přijetí odpovědnosti.
  • S odpovědmi nespěchejte. Je zvláštní, jak moc uchazečů trápí stres z toho, že nebudou vědět, jak reagovat, a přitom si jich tak málo bere čas na rozmyšlenou. Pracujte s pauzami, tichem, napijte se, udělejte si poznámky, než začnete hovořit. Toto vše je v pořádku a stačí krátký komentář typu: Dejte mi chvilku na rozmyšlenou, anebo Toto je velmi podnětná otázka, rád/a bych se nad ní blíže zamyslel/a, než Vám odpovím. Dejte mi chviličku. Apod...

Uchazečům, kteří prošli Naší poradnou, se velmi osvědčilo si pohovor vyzkoušet tzv. "na nečisto" s vybraným konzultantem v prostředí naší kanceláře, anebo formou video rozhovoru. Investujte do sebe, rádi Vám pomůžeme! Kontaktovat nás můžete přes náš web, anebo na info@peopledrive.cz. Mnoho úspěchů!

 

Zůstaňte s námi v kontaktu přes sociální sítě

Twitter   Facebook   Google+

 

Jaká témata Vás zajímají? Napište nám!

Tento e-mail je obchodní sdělení. Informace o provozovateli ZDE.

 

Tento email byl odeslán na adresu tereza.necasova@peopledrive.cz.

Odesilatelem je Peopledrive Lucie Chudobová, info@peopledrive.cz

Z odběru se můžete odhlásit.

 

S radostí doručeno díky aplikaci SmartEmailing

Antispam pravidla



tiny image