Od:                                  Peopledrive Lucie Chudobová <info@peopledrive.cz>

Odesláno:                       čtvrtek 12. března 2020 15:53

Komu:                             tereza.necasova@peopledrive.cz

Předmět:                        Peopledrive Jobsletter 03/2020 - Jirka se seznamuje

 

 

Logo Peopledrive

 Jobsletter 03/2020

 

Zapojte se do našeho projektu #runwithus

Novinky pro Vás

Dobrý den, Terezo, když se uchazečů ptáme, co je pro ně v práci důležité, dobré vztahy a příjemný kolektiv se pravidelně zařazují mezi top tři faktory. Jak začít budovat vztahy na novém pracovišti? Tak na to se podíváme v tomto vydání našeho jobsletteru. S naším Jirkou, který je někde v půlce zkušební lhůty, se konkrétně pobavíme o tzv. "small talku". Umění prolomit ledy a navázat první kontakt se Vám může hodit nejen v nové práci, ale i třeba na konferenci, školení, dovolené či večírku. 


A víte, že jaro je nejplodnějším obdobím na množství pracovních nabídek na trhu práce? Nejinak je tomu u nás. Mrkněte na nabídku otevřených pozic u našich klientů a neváhejte reagovat sami, anebo doporučte někoho ze svého okolí. Krásný jarní čas a příjemné čtení!

 

 

Aktuálně hledáme 

PRAHA    

 

 

Odměna za doporučení - až 2000 Kč nebo konzultace zdarma

 

Naše poradna

Do hlubin zaměstnancovy duše

JIRKA SE SEZNAMUJE... aneb umění "small talku"

Nezávazně konverzovat někdo umí přirozeně a jiný se to musí cíleně učit, což je případ našeho Jirky. Přestože ví, jak je "small talk" důležitý ať už při práci s klienty, anebo pro spolupráci napříč firmou, přijde mu to pořád jaksi nepřirozené a umělé. Přišel za námi na hodinu koučinku a tady je seznam věcí, které si ze setkání odnáší:

  • Jako první potřebuje změnit svůj postoj ke small talku. Jirkovi pomohlo uvědomění, že tím, že začne konverzaci, vlastně vyjadřuje zájem o druhé, nikoli, že prosazuje sám sebe. Někdo moudrý řekl, že small talk je gestem respektu ke druhým, a o to právě jde.
  • Otázky, otázky a zase otázky. Právě ty vyjadřují náš zájem o druhou osobu. Jirka ale sklouzává k uzavřeným otázkám, které často začínají slovesem ("Užil jste si dovolenou?"). Takže si do svých poznámek napsal velkým JAK? ("Jak jste si užil dovolenou?" apod.)
  • Jirka je v prvním kontaktu spíše plašší, takže se rozhodl, že si na každou schůzku s klientem bude připravovat témata a otázky na small talk, aby se cítil suverénněji. Ty bude sestavovat z toho, co se dozvěděl při předchozím jednání.
  • Jsou však situace, kdy si Jirka netroufá začít hned otázkou nebo podáním ruky. Třeba včera potkal u kávovaru kolegu, se kterým má spolupracovat. Poznal ho podle fotky z intranetu, ale neodvažoval se jej oslovit, takže bylo jen trapné ticho prokoukané do mobilů. Co může udělat příště? Například poznamenat, jak mu káva chutná, co jej zaujalo na nástěnce anebo poprosit o nějakou drobnost - třeba si nechat vysvětlit, jak kávovar funguje. Lidé jsou rádi, když jsou užiteční. Až po té může přejít k práci a zeptat se, jak si představuje spolupráci.
  • Mimochodem právě taková náhodná setkání na místech primárně určených k odpočinku jsou ideální nejen k seznámení, ale i k nenápadnému zjištění, co se ve firmě "šušká". 
  • Jako u každé komunikace i zde Jirka potřebuje myslet na oční kontakt, lehký úsměv a přirozený postoj těla. Je v jádru spíše introvertní analytický typ, a tak se mu stane, že když se příliš soustředí, odrazí se to na jeho tvrdším výrazu.  
  • Dále se Jirka rozhodl, že bude pravidelně číst firemní newsletter, aby při networkingu ve firmě mohl své otázky postavit na něčem konkrétním, co si přečetl a zná.
  • Co Jirka moc nedělá, ale my jsme jej podpořili, ať začne, jsou komplimenty. Tím nemyslíme mazání medu kolem pusy, ale nenucené "líbilo se mi, jak jste na meetingu nadšeně mluvil o ... jak to dopadlo?". Na závěr od nás dostal tip, ať formuluje kompliment v první osobě, tzv. "já jazykem" - "líbí se mi..., nadchlo mě..., udělalo na mě dojem..." spíše než "máte... děláte... jste...". Jde o to, že v první variantě mluvíte o svých pocitech a dojmech, kdežto ve druhé variantě už soudíte a byť je to soud pozitivní, tak druhá strana za tím může číst jiný záměr než nezávaznou lichotku. 

Chcete na sobě zapracovat jako Jirka? Kontaktujte nás přes naší poradnu nebo na info@peopledrive.cz. Mnoho úspěchů!

 

     Zůstaňte s námi v kontaktu přes sociální sítě

Twitter   Facebook   Google+

 

Jaká témata Vás zajímají? Napište nám!

Tento e-mail je obchodní sdělení. Informace o provozovateli ZDE.

 

Tento email byl odeslán na adresu tereza.necasova@peopledrive.cz.

Odesilatelem je Peopledrive Lucie Chudobová, info@peopledrive.cz. Tento e-mail je podle zákona obchodním sdělením.

Z odběru se můžete odhlásit.

 

S radostí doručeno díky aplikaci SmartEmailing

Antispam pravidla



tiny image