Od:                                  Peopledrive Lucie Chudobová <info@peopledrive.cz>

Odesláno:                       úterý 16. června 2020 23:15

Komu:                             tereza.necasova@peopledrive.cz

Předmět:                        Peopledrive Jobsletter 06/2020 - Jirka na konci zkušebky

 

 

Logo Peopledrive

 Jobsletter 06/2020

 

Peopledrive - výběr zaměstnanců, personální a rozvojové poradenství

Novinky pro Vás

Dobrý den, Terezo, tímto jobsletterem se vracíme k naší edici "Do hlubin zaměstnancovy duše" a k našemu Jirkovi, který je právě na konci zkušební doby, a tak bilancuje uplynulé měsíce v novém zaměstnání. Jinými slovy podíváme se na téma odchodů ve zkušební době a jak s tímto ošemetným tématem záchazet, abyste buď zůstali spokojenými zaměstnanci, anebo uměli svůj odchod obhájit zpátky na trhu práce.

 

Otevřené pozice u našich klientů najdete jako vždy zde. Přejeme Vám krásný začátek léta, mnoho úspěchů v práci, ale i hodně času na odpočinek!

 

Odměna za doporučení až 2000 Kč

 

Aktuálně hledáme 

PRAHA

 

 

CELÁ ČR

 

SLOVENSKO   

 

Peopledrive na LinkedInu

 

Naše poradna

Do hlubin zaměstnancovy duše

ODCHOD VE ZKUŠEBNÍ DOBĚ

Našemu Jirkovi končí zkušební doba v novém zaměstnání, a protože jej oslovila konkurence, tak přemýšlí, do jaké míry je v současné práci spokojený. Pojďme se spolu s ním podívat na podněty, které k odchodu mohou vést, a jak se v takové situaci zachovat.

  • Jiná pracovní nabídka - co přesně Jirku zlákalo? Je motivací skutečně nabídka konkurence, anebo je za tím skrytá spíše nespokojenost v současné práci? Je-li odpovědí to první, je nabídka zajímavá i z dlouhodobé perspektivy? Hraje-li roli i ten druhý faktor, jakou má Jirka jistotu, že u nového zaměstnavatele jej podobná situace nepotká? Zvažuje-li Jirka reálně nabídku konkurence, měl by udělat v rámci zjišťování informací více, než v minulém výběrovém řízení, například pokusit se hovořit se zaměstnanci dané firmy, jak jsou spokojeni apod. Jinými slovy pokusit se minimalizovat případný další brzký odchod z pracovního poměru. 
  • Nespokojenost jakéhokoli druhu - z našich zkušeností se toto téma nejčastěji týká vztahů s nadřízenými a kolegy. Jirka si například stěžuje, že vídá málo svého šéfa, a unikají mu tak důležité souvislosti. Mluvil o tom s ním? Jaká forma a četnost sdílení by mu vyhovovala? Krom toho, že popisuje nevýhody, navrhuje i řešení vhodné pro něj i šéfa? Neměl nadřízený objektivní důvody, proč se mu nemohl věnovat? To vše by měl Jirka vzít v potaz. Pokud už k odchodu dojde a důvodem je něco, s čím firma interně může pracovat, měl by se pokusit to upřímně a citlivě sdělit. V některých firmách vyplňují odcházející dotazníky, někde probíhá rozhovor s personalistou, příležitost většinou je.
  • Rodinné, zdravotní či jiné osobní důvody - i toto může být důvodem odchodu, ale určitě by tomu měla předcházet otevřená diskuze s nadřízeným, případně s personálním oddělením, o možnostech řešení, např. neplaceném volnu, zkrácení úvazku, práci z domova, přeřazení na méně náročnou pozici apod.

Jirkovi doporučujeme nic neuspěchat a nejprve řešit, co je motivem k ukončení a co by se mělo změnit, aby k odchodu nedošlo. Pokud už je konec nevyhnutelný, je dobré vědět, co k tomu říká zákon. Třeba okolo nemocenské ve zkušebce je vždy mnoho otázek. Odpovědi můžete najít například v tomto odborném článku. A jinak platí stejně jako v byznyse - každé jednání by mělo skončit tak, aby se na něj dalo kdykoliv navázat. Trh je malý a nikdy nevíme, kde a kdy na koho znovu narazíme.

 

Jak to s Jirkou dopadlo, Vám řekneme příště. Pokud Vás k tomu napadají další otázky a postřehy, dejte nám vědět na info@peopledrive.cz. A chcete-li se o něčem sami poradit, využijte nabídky Naší poradny.

 

     Zůstaňte s námi v kontaktu přes sociální sítě

Twitter   Facebook   Google+

 

Jaká témata Vás zajímají? Napište nám!

Tento e-mail je obchodní sdělení. Informace o provozovateli ZDE.

 

Tento email byl odeslán na adresu tereza.necasova@peopledrive.cz.

Odesilatelem je Peopledrive Lucie Chudobová, info@peopledrive.cz. Tento e-mail je podle zákona obchodním sdělením.

Z odběru se můžete odhlásit.

 

S radostí doručeno díky aplikaci SmartEmailing

Antispam pravidla



tiny image