Od:                                  Peopledrive Lucie Chudobová <info@peopledrive.cz>

Odesláno:                       středa 15. července 2020 13:30

Komu:                             tereza.necas@gmail.com

Předmět:                        Peopledrive Jobsletter 07/2020 - Jirka buduje a boduje

 

 

Logo Peopledrive

 

Jobsletter 07/2020

 

Peopledrive - výběr zaměstnanců, personální a rozvojové poradenství

Novinky pro Vás

Dobrý den, Terezo, když s uchazeči probíráme odchody z předchozích zaměstnání, často slyšíme "nesedli jsme si..., v týmu to nějak nefungovalo..., nezajímali se o mě...". To vše patří do balíčku mezilidských vztahů, jejich budování a kvalitní péče o ně. Je to vždy oboustranný proces a v tomto vydání Jobsletteru se podíváme na to, co pro rozvíjení vztahů na pracovišti může udělat náš Jirka. Ten se nakonec rozhodnul po zkušební době zůstat v současné firmě a právě komunikace s jeho nadřízeným je pro něj výzvou. Nejen o tom jsme s ním mluvili a výstup si můžete přečíst níže. 

 

Otevřené pozice u našich klientů najdete jako vždy zde. Přejeme Vám pohodou prosluněný červenec!

 

Peopledrive na Instagramu

 

Aktuálně hledáme 

PRAHA

 

OSTATNÍ KRAJE   

 

CELÁ ČR

 

SLOVENSKO   

 

Náš tým Peopledrive

 

Naše poradna

Do hlubin zaměstnancovy duše

BUDOVÁNÍ VZTAHŮ NA PRACOVIŠTI

Lokalita zaměstnání, základní mzda či zaměstnanecké benefity jsou sice podmínky, které nás zaujmou na první pohled, ale dlouhodobě nás motivují spíše věci spojené s naším růstem a vztahy na pracovišti. Náš Jirka si to uvědomuje, a tak jsme si s ním popovídali na téma, jak rozvíjet vztahy s kolegy a nadřízenými. Tady je seznam věcí, které se Jirka rozhodl aplikovat do praxe:

  • Dát si pozor na rychlé soudy a první dojmy. Doptávat se u správného zdroje a ujisit se, že si vzájemně rozumíme, například formou parafrázování ("Chápu tedy správně, že ode mě očekáváš...?" apod.). 
  • Parafrázování má kromě ověření vzájemného porozumění i další benefity - dávám tím najevo, že naslouchám druhé straně (bod pro budování vztahů), a také získávám čas k promyšlení případného dalšího kroku (bod pro vyjednávání).
  • Sledovat, zda během rozhovorů mají obě strany stejný prostor k vyjádření, dát si pozor, ať nezahlcuji svým povídáním, ani nejsem příliš skoupý na slovo.
  • S tím souvisí téma aktivního dialogu, tedy vyjadřování zájmu otázkami a aktivním nasloucháním, doptáváním se apod. Ale pozor na uzavřené otázky ("máš se?"). Otevřené otázky ("jak se máš?") spíše rozvinou diskuzi a povedou k upevnění vztahu.
  • Nedělat si z nadřízeného jediný zdroj informací, rozvinout sítě a mít více kolegů okolo sebe, za kterými mohu přijít pro radu. Nabídnout kolegům protislužbu, případně nějakou pomoc navíc, v rámci které se dostanu k dalším informacím či zajímavému projektu. Rozlišovat, komu více vyhovuje osobní a komu emailová komunikace a ve kterých situacích je která vhodnější.
  • Jasně sdělovat svá očekávání z vlastní perspektivy, tedy spíše než "To bude problém, to se nedá stihnout..." říct "Budu potřebovat více času, moje představa je..." apod. Tzv. "já jazyk" je výborná cesta zvláště v citlivých situacích, kdy chci sdělit něco kritického či nepřijemného a mám obavy, že se to druhé strany dotkne. 

Chcete se poradit o jiných tématech z oblasti seberozvoje a zaměstnání? Kontaktujte nás přes naši poradnu, anebo na info@peopledrive.cz

 

     Zůstaňte s námi v kontaktu přes sociální sítě

Twitter   Facebook   Google+

 

Jaká témata Vás zajímají? Napište nám!

Tento e-mail je obchodní sdělení. Informace o provozovateli ZDE.

 

Tento email byl odeslán na adresu tereza.necas@gmail.com.

Odesilatelem je Peopledrive Lucie Chudobová, info@peopledrive.cz. Tento e-mail je podle zákona obchodním sdělením.

Z odběru se můžete odhlásit.

 

S radostí doručeno díky aplikaci SmartEmailing

Antispam pravidla



tiny image