Od:                                  Peopledrive Lucie Chudobová <info@peopledrive.cz>

Odesláno:                       úterý 8. října 2019 14:55

Komu:                             tereza.necasova@peopledrive.cz

Předmět:                        Peopledrive Jobsletter 10/2019 - pohovor levou zadní - X. díl

 

 

Logo Peopledrive

 Jobsletter 10/2019

 

Tým Peopledrive

Novinky pro Vás

Dobrý den, Terezo, co by se na pohovoru či ve výběrovém řízení celkově stát nemělo, aneb na co si "dejte majzla"? Tak toto je téma pro jobsletter v říjnu a listopadu. Nejprve se budeme věnovat Vám a tomu, čemu byste se raději měli vyhnout. V listopadu pak otevřeme téma, kdy zbystřit a na co si dát pozor u potenciálně nového zaměstnavatele. A podobně jako jaro, tak i podzim je období bohaté na počty otevřených pozic. Nejinak je tomu u nás, mrkněte na nabídku práce u našich klientů a neváhejte přihlásit sebe nebo doporučte někoho z okolí, odměníme Vás

 

Aktuálně hledáme 

 

 

 

Naše poradna

Pohovor levou zadní - X. díl - NA CO SI DÁT POZOR 

Edice "Pohovor levou zadní" (kompletní díly v archivu jobsletterů) finišuje a jako závěrečné téma jsme zvolili oblast, na co si dát pozor. V tomto vydání se budeme věnovat Vám uchazečům, v listopadu si naopak posvítíme na stranu zaměstnavatele a pohovorujícího. Podíváme se na časté chyby a přešlapy uchazečů od začátku do konce výběrového řízení:

  • Gramatické chyby, nevysvětlené mezery a polopravdy uváděné v životopisu, to by se dít nemělo, snažte se tomu předejít důkladnou přípravou. Není od věci nechat si životopis od někoho zkontrolovat, víc očí vždycky víc vidí. 
  • Příliš osobní či jinak nevhodné informace či fotografie v přihlášce (Zvažte, co personalista potřebuje pro rozhodnutí o pozvání do prvního kola vědět. Pokud nemáte vhodnou, profesionálně působící fotografii, raději žádnou do životopisu nedávejte.)
  • Nevhodné reakce při prvním telefonátu, např. uchazeč se při zvednutí telefonu ani nepředstaví, nepamatuje si, na jakou inzerci se přihlásil, případně si poplete firmy aj.
  • Zbytečný nátlak či zahlcování personalisty - zde platí "všeho s mírou", pokud víte jméno firmy a datum pohovoru, nemusíte se personalisty ptát, jak se do firmy dostanete, ukažte svoji samostatnost a detaily si dohledejte. Častá je také situace tzv. "neveřejných" pracovních nabídek, kdy se jméno zaměstnavatele dozvíte až před prvním osobním setkáním s manažerem. Respektujte to, že personální agentura je vázána mlčenlivostí a ptejte se na detaily s mírou. 
  • Nevhodné oblečení, vizáž a první dojem na pohovoru - ať chceme či nechceme, první dojem je důležitý a do něj spadá nejen to, jak vypadáte, ale i to, jak podáte ruku, jak se přitom tváříte apod. Co se týče oblečení, pokud neznáte firemní "dress code" (a není vůbec na škodu se personalisty předem zeptat, ukážete svůj zájem!) je lepší zvolit více formální než méně. A podání ruky si klidně nacvičte předem!
  • Jak odpovídat při pohovoru jsme si říkali v březnovém jobsletteru (přidat správný odkaz), mějte na paměti hlavně dvě pravidla - 1) neodbíhat od tématu a odpovídat k otázce, 2) mluvit za sebe v "ich" formě, nezklouzávat (pokud v tom není evidentní záměr) k množnému číslu "my v týmu ..." 
  • Dotazy na platové ohodnocení - toto je samozřejmě velmi individuální téma, ale obecně se nedoporučuje, abyste tuto otázku otevíral Vy, případně příliš brzy. Mějte na paměti, že nejprve potřebujete "svůj produkt" prodat a teprve poté se bavit o jeho ceně. Jste-li pro zaměstnavatele v něčem jedineční, bude se Vám takto prodávat sebe sama třeba i za lepší cenu.

Chcete se vyvarovat těmto  slepým uličkám? Uchazečům, kteří prošli Naší poradnou, se velmi osvědčilo si pohovor vyzkoušet tzv. "na nečisto" s vybraným konzultantem v prostředí naši kanceláře, anebo formou video spojení. Investujte do sebe, rádi Vám pomůžeme! Kontaktovat nás můžete přes náš web, anebo na info@peopledrive.cz. Mnoho úspěchů!

 

     Zůstaňte s námi v kontaktu přes sociální sítě

Twitter   Facebook   Google+

 

Jaká témata Vás zajímají? Napište nám!

Tento e-mail je obchodní sdělení. Informace o provozovateli ZDE.

 

Tento email byl odeslán na adresu tereza.necasova@peopledrive.cz.

Odesilatelem je Peopledrive Lucie Chudobová, info@peopledrive.cz. Tento e-mail je podle zákona obchodním sdělením.

Z odběru se můžete odhlásit.

 

S radostí doručeno díky aplikaci SmartEmailing

Antispam pravidla



tiny image