Od:                                  Peopledrive Lucie Chudobová <info@peopledrive.cz>

Odesláno:                       čtvrtek 19. listopadu 2020 19:49

Komu:                             tereza.necasova@peopledrive.cz

Předmět:                        Peopledrive Jobsletter 11/2020 - studentem na celý život

 

 

Logo Peopledrive

 

Jobsletter 11/2020

 

Peopledrive - výběr zaměstnanců, personální a rozvojové poradenství

Novinky pro Vás

Dobrý den, Terezo, uplynulé měsíce nám zřetelně potvrzují to, o čem někteří mluví jako o trendu už několik posledních let. Velká část pracovních pozic se bude přelévat mezi odvětvími a pro profesní úspěch bude klíčová, ne-li nezbytná, schopnost se profesně rozvíjet, doplňovat své znalosti a dovednosti a hlavně aktivně reagovat na změny v práci. A tím nemyslíme zajít třikrát do roka na nějaké školení, v prosinci to vyhodnotit a v lednu si s nadřízeným nastavit nové cíle. Mluvíme o vlastním konceptu profesní dráhy, který si tvoříme a řídíme každý sám za běhu života, který reflektuje naše přednosti i rezervy, kombinuje naše přání a realitu pracovního trhu a kde musíme být jako správný řidič ve střehu a připraveni na nečekané odbočky jako při jízdě na našich dálnicích. Ale dost metafor. V našem článku níže najdete k tomuto tématu fakta, trendy a naše doporučení. Přejeme Vám úspěšný závěr roku a hlavně pevné zdraví! 

 

Peopledrive odměňuje - sledujte náš Facebook

 

Aktuálně hledáme 

PRAHA    


STŘEDOČESKÝ KRAJ 

Key Account Manager
Dispečer/ka se znalostí ruštiny
Manažer/ka spedice

 

Naše služby pro klienty

 

Naše poradna

STUDENTEM NA CELÝ ŽIVOT

Aktuální trendy na pracovním trhu a jak na ně reagovat

Taky si pamatujete na prognózy, které se začaly objevovat před několika lety o tom, že do 20 let zanikne až polovina pracovních pozic? Analytici se v těch číslech sice různě lišili, ale trend jako takový předpověděli správně. Nicméně k tomu "a" je třeba říct i "b". A to, že pracovních míst nebude v součtu méně, ale úbytek se přelije jinam, ať už půjde o úplně nové profese, anebo vyšší poptávku či jiné nároky u stávajících pozic. Zajímavě o tom na jaře mluvili hosté podcastu Forbes BrandVoice Klára Žižková (Microsoft) a Tomáš Ervín Dombrovský (LMC). HR ředitelka IT koncernu a analytik jednoho z největších hráčů na pracovním trhu se mimo jiné shodli v tom, že nadále poroste poptávka po pozicích souvisejících s digitalizací a novými technologiemi.

 

V horizontu 5-10 let se podle prognóz významně navýší zájem firem jednak o IT pozice jako software vývojáři, administrátoři či operátoři helpdesku a z jiných oborů budou více vyhledáváni digitální marketéři, projektoví manažeři, datoví a finanční analytici a grafičtí designéři. Stále vysoká je a bude poptávka po lidech v oblasti péče, tím spíše, jak stárne naše populace a bude potřeba více pracovníků pro péči o seniory. Naopak zanikat budou pozice, jejichž výkon mohou nahradit hardware či software, jedná se především o nižší manuální, obchodní či analytické pozice. 


Jak si toto všechno přeložit do praxe? Když to zobecníme, tak umělá inteligence nenahradí lidskou kreativitu, schopnost řešit krizové a nečekané události a interpersonální dovednosti, tedy umění navazovat, budovat a rozvíjet vztahy. A právě  do těchto oblasti se nabízí směřovat svůj rozvoj. Pojďme ale od začátku. Jak může každý z nás reagovat na tento trend? Důležité je položit si tyto otázky:

  • Jak dlouho ještě chci / potřebuji pracovat? 
  • Spadá moje profese a pracovní zkušenosti do ohrožených oborů?
  • Do jaké míry je moje činnost automatizovatelná / nahraditelná strojem či softwarem?
  • Do jaké míry moje práce vyžaduje být kreativní (hledání inovací), vztahový (jednání s různými typy lidí) a akceschopný (řešení krizí)?
  • Jaké jsou moje silné stránky? Myslete i na svoje úspěchy v práci i soukromí, ze kterých Vaše přednosti mohou vyplývat.

Po této individuální "sebeanalýze" se nabízejí různé varianty, jak dál:

  • Zůstávám u své profese, ale nároky na ni se mohou měnit, takže nezahálím a pracuji na svém rozvoji
  • Chci změnit profesi, požadavky na danou práci splňuji, potřebuji však přesvědčit budoucího zaměstnavatele o své motivaci a dlouhodobém zájmu
  • Chci změnit profesi, požadavky nesplňuji, potřebuji čas a sebedisciplínu rozvinout znalosti, dovednosti a případně naplnit další očekávání

Tak jak jste na tom? Myslíme, že do konce roku máme všichni o čem přemýšlet. V příštím prosincovém čísle Vám nabídneme pár dalších podnětů k zamyšlení a od ledna spustíme novou edici zaměřenou na praktické rady pro Váš rozvoj. Své případné otázky a podněty nám posílejte na info@peopledrive.cz.

 

     Zůstaňte s námi v kontaktu přes sociální sítě

Twitter   Facebook   Google+

 

Jaká témata Vás zajímají? Napište nám!

Tento e-mail je obchodní sdělení. Informace o provozovateli ZDE.

 

Tento email byl odeslán na adresu tereza.necasova@peopledrive.cz.

Odesilatelem je Peopledrive Lucie Chudobová, info@peopledrive.cz. Tento e-mail je podle zákona obchodním sdělením.

Z odběru se můžete odhlásit.

 

S radostí doručeno díky aplikaci SmartEmailing

Antispam pravidla



tiny image