Od:                                  Peopledrive Lucie Chudobová <info@peopledrive.cz>

Odesláno:                       středa 12. prosince 2018 0:51

Komu:                             tereza.necasova@peopledrive.cz

Předmět:                        Peopledrive Jobsletter 12/2018 - jak na assessment centrum

 

 

Logo Peopledrive

 Jobsletter 12/2018

 

Tým Peopledrive

Novinky pro Vás

"Na prosinec by to chtělo nějaké speciální vydání..." znělo na naší poslední poradě. Co by tak naše uchazeče mohlo zajímat, ptali jsme se sami sebe. Simona nám v mezičase četla pochvaly od personální ředitelky jedné středočeské firmy na naše assessment centrum a pak nás to ťuklo! Co vlastně lidé mimo HR vědí o tzv. "ácéčku"? Často jenom to, že je to na celý den a přijde více uchazečů. Ve vánočním jobsletteru Vám tedy chceme nabídnout pohled "pod pokličku" a rady od těch, kteří AC připravují i následně vedou u klienta. Pokud chcete být na AC připraveni ještě lépe, napište nám na info@peopledrive.cz a připravíme pro Vás speciální konzultaci na míru. Otevřené pozice u našich klientů najdete jako vždy ZDE. Přejeme Vám kouzelný čas adventu a těšíme se na Vás v roce 2019!  

 

 

Aktuálně hledáme 

PRAHA      

 

 

Naše poradna

Pohovor levou zadní - IV. díl - ASSESSMENT CENTRUM

Řečeno odborným jazykem je assessment centrum (AC) metoda výběrového řízení, která stojí na třech hlavních principech - principu různých situací, vícero hodnotitelů a delšího časového úseku. Jinými slovy během půldne či celého dne budete pracovat ve větší, menší skupině, či samostatně, budete vypracovávat tzv. modelové situace "face-to-face" či písemně, mohou Vás potkat úkoly s přípravou či bez přípravy, s velkým množstvím informací či s nedostatkem vstupních dat a podobně různorodými podmínkami. Během Vaší práce Vás budou pozorovat hodnotitelé z řad manažerů a personalistů a budou si dělat poznámky. To, co nemůžete jako uchazeč nikdy přesně odhadnout, je to, co vlastně hledají, jaké kompetence či dovednosti jsou pro ně důležité. Proto tak často můžete slyšet slova "buďte přirození a sami za sebe".

 

S jakými modelovkami se typově můžete potkat?

  • Sebepředstavení - bez zadání nebo dle několika otázek (často v úvodu) 
  • Diskuze v týmu na více či méně konkrétní zadání 
  • Prezentace návrhu s následnou obhajobou 
  • Vyjednávání ve skupin i individuálně
  • Hraní rolí, kdy Vy i hodnotitel/é jsou v předem dané roli (obchodník, manažer, kolega apod.)
  • Interview s klasickými otázkami na pohovoru
  • Písemné úkoly - znalostní, logické, úvahové apod.
  • Důležitým principem AC je, že modelové situace nemají až na výjimky jedno výslovně správné řešení a výsledek také není to jediné, co hodnotitelé pozorují
  • Opomíjenou fází AC jsou tzv. "reflexe", tedy pár minut po dohrání modelovek, kdy uchazeči hodnotí a doplňují, co právě zažili. I zde můžete zazářit!

Co bychom uchazečům poradili?

  • Zní to jako klišé, ale skutečně nejlepší přístup je být přirozený a na nic si nehrát. Často to děláme i nevědomě tím, že si předem říkáme, co asi chce druhá strana slyšet. AC je delší také proto, že pokud se uchazeč staví do nějaké nepřirozené pózy, tak celý den to prostě nevydrží a přirozenost se projeví. Horší než přiznaná rezerva a upřímná sebereflexe je hraní či zastírání, které snižuje důvěryhodnost uchazeče. Pozor na to!
  • Účastníci často kladou důraz na to, kdo přišel s nápadem. Ale to, kdo přinesl řešení, není to jediné ani nejdůležitější, co sledujeme. Vždy záleží na obsazované pozici a tzv. kompetenčním modelu, tedy souboru očekávaných dovedností a postojů, které sledujeme. Kdo si všiml detailu, kdo vtáhl mlčícího kolegu do diskuze, kdo udělal rozhodnutí, kdo upozornil na riziko...? I toto jsou důležité aspekty.
  • Buďte aktivní nejen v modelovkách, ale i po nich během zmiňované reflexe. Nepopisujte, co se dělo, ale formulujte ponaučení a co konkrétně byste příště udělali jinak. A pokud to aplikujete v další situaci, máte plusové body! Během AC pozorujeme mimo jiné i vývoj uchazeče během celého dne. 

 

     Zůstaňte s námi v kontaktu přes sociální sítě

Twitter   Facebook  

 

Jaká témata Vás zajímají? Napište nám!

Tento e-mail je obchodní sdělení. Informace o provozovateli ZDE.

 

Tento email byl odeslán na adresu tereza.necasova@peopledrive.cz.

Odesilatelem je Peopledrive Lucie Chudobová, info@peopledrive.cz

Z odběru se můžete odhlásit.

 

S radostí doručeno díky aplikaci SmartEmailing

Antispam pravidla



tiny image